Sider

mandag den 19. oktober 2009

Jamen, kemien ER der bare ikke!



Nej, nej, nej. Jeg har i dag fundet mig selv tilbage i 9. klasse, hvor jeg sidder og forsøger at forstå ordene der kommer ud af munden på min lærer. Ioner? Kovalente bindinger? Protoner, elektroner og neutroner? Forget it, jeg stod af dengang for 10 år siden. Jeg har fundet mit gamle eksamensbevis frem, i håb om at kunne få merit på baggrund af min 9.klasses fysik/kemi eksamen. Mirakuløst nok fik jeg 9 - måske bestak jeg censoren?

- Det har jeg nemlig hørt, at ungdommen gør det i nu til dags, så måske var jeg fremme i skoene dengang og har bare fortrængt det nu? Det er i hvert fald et mere værdigt formål, end når en 17-årig knægt stikker en pengeseddel til dørmanden på diskotekerne for at undgå at vise ID...
Så kryds fingre for mig; med en merit i hånden skal jeg nemlig blot følge undervisningen, men ikke til eksamen i faget - det ville slet, slet ikke være tosset, for sådan en som mig.:o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar