Sider

torsdag den 22. oktober 2009

Giv blod!



I går var jeg ovre på sygehuset for at aflevere 500 ml blod. Det viste sig så at være et jubilæum, nemlig min 10. tapning. Som tak for hjælpen fik jeg en bronzenål. Jeg vidste slet ikke, at man fik 'belønninger', men jeg kan læse mig til at jeg har flere i vente:
25. tapning: Sølvnål
50. tapning: Guldnål
100. tapning: Stentøjspelikan (hvad søren skal man bruge sådan en til?).

- Ja, vi kan så konkludere, at det ikke er for gavernes skyld man er bloddonor!;o)

Dengang jeg meldte mig, var jeg vitterligt angst for nåle. Uh, jeg kan stadig genkalde mig følelsen af koldsved, hjertebanken og kvalme som jeg havde første gang jeg mødte op. Alligevel har jeg holdt ud, og er kommet igen efter både karantæneperioder og problemer med for lavt hæmoglobinniveau. Så nu har er jeg en bronzenål rigere og 5 liter blod fattigere.

- Og nu er det faktisk ikke så slemt længere; jo jeg holder stadig vejret når de stikker, men ellers har jeg det egentlig helt okay. - Så hvis du ikke allerede er donor, så kan du tilmelde dig her! Og hvis du ikke tør, så kan det være, at nedenstående video kan give dig et skub i den rigtige retning?;o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar