Sider

mandag den 17. maj 2010

"Armadillo"


Nu kan vi almindelige mennesker snart få lov til at se dokumentarfilmen fra Armadillo.
Jeg glæder mig meget til at se den, selvom jeg tror at det kommer til at vække stærke følelser. Jeg har læst en del personlige beretninger fra soldater, men det er nok noget lidt andet at se det på film.

Der har allerede været meget polemik omkring filmen og jeg er slet ikke overbevist om at Hr. og Fru. Danmark er klar til at se hvordan soldaternes hverdag er, men det må tiden vise... - At dømme efter diverse nyhedssider og tv-programmer virker det som om, at folk er overraskede over at de danske soldater slår fjenden ihjel. Hvordan troede de at de nedkæmpede dem? Ved at tale et opdragende ord og sende dem hjem i skammekrogen, eller hvad?

I stedet skulle de forsøge at sætte sig i soldatens sted og at huske på, at de altså er i krig og deres virkelighed er en helt anden end vores trygge hverdag her hjemme. De sætter livet på spil hver dag; husk dét inden I dømmer dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar