Sider

torsdag den 5. november 2009

Gamle mænd i...


I dag har jeg kørt med på liftvognen, og det har været noget af en oplevelse!
Jeg har kørt fra Helsingør, hvor en stor del af opgaverne er dagcenterkørsel, hvor ældre mennesker køres til/fra aktivitetscentre. Det er altså faste folk, som køres af samme chauffør 2-4 gange om ugen.

Jeg var lidt skeptisk inden mødetid, da nogle af de andre fra mit hold havde fortalt at de synes det var ret kedeligt. - Men alle fordommene blev gjort til skamme! Vi startede med at køre rundt og hente en (mini-)busfuld mere eller mindre demente ældre. De var simpelthen så glade, taknemlige og friske og man kunne ikke andet end at blive i godt humør.

Desuden ser de vist ikke så mange unge kvinder - jeg er i hvert fald sjældent blevet forsøgt scoret så mange gange, på så kort tid! Hele vejen blev der snakket lystigt (godt nok om de samme emner, mange gange;o)), men det var bare dødhyggeligt. Det sætter altså ens liv lidt i perspektiv, når man hører om alle de ting, som sådan nogle gamle gubber har oplevet...!

2 kommentarer:

  1. Min første tanke til overskriften, ledte mig lidt på afveje hehe... Men men sådan er det jo med gamle mænd Haha.
    Lyder somom du har haft en god og livsbekræftende oplevese...

    SvarSlet
  2. Ja, det var det også. Sådan nogle gamle mennesker har bare en anden bagage end os andre der ikke har oplevet verdenskrige, 'rigtige' kriser og andet skidt...

    SvarSlet