Sider

onsdag den 3. marts 2010

Chokolademuffins m. kokos.

I dag havde jeg ingen undervisning, da vi skulle bruge dagen på at skrive kemi-rapport. Ikke ligefrem mit stærkeste fag, tør jeg godt indrømme. Vennen kom her hjem (vi kom frem til at det var sikrest) i formiddags, og han havde presset på, for at jeg da skulle lave kage (ligesom jeg har gjort til alle andre gruppe-arbejder vi har haft). Da jeg alligevel vågnede tidligt tænkte jeg, at det kunne jeg da godt - så kunne det også give lidt liv til rapport-skrivningen.;o)
Hvis I følger denne opskrift, så loooover jeg at i får de lækreste muffins I nogensinde har smagt. De er intet mindre end guddommelige.


Chokolademuffins m. kokos (30-40 stk)
4 æg
4 dl. sukker
4 tsk. vanilje
250 g. smeltet, afkølet smør
1½ dl. mel
8 dl. kokosmel
100 g. hakkede nødder (jeg brugte mandler)
200 g. grofthakket mørk chokolade

Alle ingredienserne blandes (hvis dejen er for tynd, så supplér med kokos) og proppes i muffin-forme.
Bages i 10-15 minutter i en 200 grader forvarmet ovn.

2 kommentarer:

  1. Netop afprøvet! Lever absolut op til din rosende omtale!

    SvarSlet
  2. Det er jeg glad for at høre - jeg afleverede resterne af min omgang hjemme hos mine forældre og der var de også et absolut hit!:o)

    SvarSlet