Sider

torsdag den 11. februar 2010

Måske ikke så klog som først antaget?

Forleden dag var jeg hjemme hos en veninde og på hendes hylde fald jeg over et "Peddersen og Findus" computerspil. Lidt underligt, i betragtning af at hun bor samen med sin forlovede og de altså ikke har nogle børn.
Hun forklarede, at Kæresten havde købt det til hende, en dag hun var syg. Hun rundede af med et "men det er altså ret svært".
Ved nærmere øjesyn kunne vi konstatere at spillet altså er egnet til børn fra 4 år og opefter, så jeg udbrød kækt, at det skulle vi da nok kunne finde ud af!

Efter at have fået installeret spillet gik vi i gang. Efter noget tid lykkedes det os også at finde ud af hvordan man spillede; det handlede blandt andet om at man skulle lege "jorden er giftig" og styre Findus igennem stuen ved at hoppe fra ét møbel til et andet, svinge i lamperne, osv.
Efter en rum tid måtte jeg opgive. Slået af et børnespil. Og ved at blive skør af Findus, der blev ved med at udbryde "Åhh nej, jeg ramte jorden!".
Ynkeligt.
(Hvis du har lyst til selv at mærke ydmygelsen, kan du finde spillet her.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar