Sider

torsdag den 25. februar 2010

En helt anden slags kage...

Ja, jeg har fået *ahrem* udvidet min horisont lidt i dag.
Hele dagen er vi blevet undervist i obstetrik af en jordemoder fra Hvidovre Hospital.

Jeg skal hermed aldrig føde! Seriøst, vi har set videoer. - Ikke sådan nogle pusse-nussede-fødselsforberedelses-nogle. Næ nej, hardcore underisningsvideoer. Up close and personal, so to speak.
Der er helt sikkert ikke plads til den slags hos mig!
Efter at vi (læs: alle fyrene og mig) havde samlet os igen kom kirsebærret på toppen: Jordemoderen havde taget moderkager med. Som i: virkelige, friske, blodige, moderkager.  "Se hvor smuk den her er" (No, no, no!).

Virkelig, virkelig grænseoverskridende (især da vi fandt ud af at de i nogle kulturer spiser moderkagen. Really? Dén information havde jeg i-k-k-e brug for.)
 Det er vist meget godt, at vi runder ugen af med noget lidt mere stille og rolig pædiatri i morgen...

- Jeg overvejede at smide et billede på til indlægget, men jeg vil spare jer. Nysgerrige sjæle kan google "placenta", og så er I kørende.;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar