Sider

torsdag den 2. februar 2012

Daim-is

Jeg har fødselsdag i næste uge, og den skal fejres sammen med familien på lørdag.
Jeg har derfor lige sat 2 Daim islagkager i fryseren - åhh, det er bare de bedste is der findes!



Til en enkelt springform (Ø24) skal du bruge:
Bund:
3 æggehvider
150 g. sukker
150 g. mandler

Is:
6 æggeblommer
1 dl. sukker
5 dl. piskefløde
6 dobbelt-Daim

Start med at lave bunden. Pisk æggehvide og sukker til en stiv marengs. Blend mandlerne og vend dem forsigtigt i. Hæld dejen i en godt smurt springform med bagepapir i bunden. Bages v. 175 grader (varmluft) i 45-55 min. Vend den ud på en rist og lad den afkøle helt.

Til isen piskes en æggesnaps af æggeblommer og sukker. Pisk fløden til en tyk flødeskum og vend den forsigtigt i. Hak chokoladen groft, tak lidt fra til pynt og vend resten i cremen.

Læg kagen tilbage i den rengjorte form, hæld cremen over og pynt med det overskydende Daim.
Stil kagen i fryseren i min. 6 timer. Serveres med fx. hindbærcoulis. Enjoy!

3 kommentarer:

  1. Nøj, den må jeg lave en dag inden længe!

    SvarSlet
  2. Det er også bare den bedste is!:o)

    SvarSlet
  3. Hej. Hvor længe inden man skal bruge islagkagen vil du mene man kan lave den? :)

    SvarSlet