Sider

tirsdag den 17. maj 2011

Svendeprøve, vol. 2

Yearh baby, så er svendeprøven overstået!

Jeg fik et 10-tal i den skriftligt prøve, så jeg var rimelig okay, da den jo vægter 25% i den samlede karakter.
Til den praktiske prøve startede jeg med at blive kaldt ud i redningsvognen, sammen med min makker, Vi kom ud til et skadested (af den opbyggede fiktive slags), hvor der var en cyklist, som var blevet påkørt og lå under en bil. Vi fik hurtigt dannet os et overblik og løftet bilen op ved hjælp af løftepuder.

Efterfølgende blev jeg kaldt ud på en ambulancetur sammen med en ny makker. Vores patient havde voldsomt ondt i maven, men da han vejede ca. 120 kg. kaldte vi assistance til nedbæring (han lå på 1. sal), og dernæst afsted til sygehuset. Altså lige efter bogen.

Derefter gennemgik jeg - rent teoretisk - hvordan jeg ville rengøre bårerummet i ambulancen, efter en tur med opkast og blod ud over det hele.
Da vi var færdige med det praktiske stod den på mundtlig overhøring. Jeg blev spurgt om sikring af skadesteder, alternative måder at løfte en bil, håndtering af traumepatienter, shocktyper, ABCDE-algoritmen og sikkert mere som jeg bare ikke kan huske!:o)

Jeg endte med at få 10 for de praktiske øvelser og 12 for den mundtlige overhøring, så med et gennemsnit på 10,5 endte jeg på et 10-tal. Nu er jeg derfor helt færdig med uddannelsen, da jeg kun har almindelig praktik (=arbejde) tilbage, indtil jeg er officielt færdigudlært den 31/7.

Og nu? Der står den bare på afslapning - min ryg er helt smadret af de få timers arbejde, så det er på med en ispose og igang med øvelserne fra fysioterapeuten, indtil hun kan 'trylle' med mig igen på torsdag.:o)

5 kommentarer:

  1. Fedt! Stort tillykke og god bedring med ryggen :)

    SvarSlet
  2. Tillykke! Godt gået! Du må nyde den velfortjente afslapning...

    SvarSlet
  3. Tillykke! Flot karakter :-)

    Og god bedring med ryggen!

    SvarSlet
  4. Tak for det! - Jeg er bare så glad for at det er overstået!:o)

    SvarSlet
  5. Tillykke - det er søreme godt gået! :-)

    SvarSlet