Sider

onsdag den 14. juli 2010

Guldkorn fra det franske.

Indrømmet, jeg var inkarneret Mader & Leth tilhænger, men Rolf & Ritter er nu altså heller ikke uden evner!
Dagens etape bød jo på massevis af guldkorn (som man kun hører, imens man går og pakker):

Ritter: Ja, Gap har jo været målby flere gange. Ligesom dengang du blev hentet*. (*Info til ikke-Tour-kendere: I 1996 blev Rolf hentet - efter 30 km. soloudbrud - 1-2 sekunder før målstregen.)
Rolf: Mmm.
Ritter: Ja, det er jo ikke kun dig der har været uheldig i Gap, det var også på denne nedkørsel at Beloki styrtede i 2003.
Rolf:: Mmm.
Ritter: I 1996, da du blev hentet, var det jo også en meget varm dag.
Rolf: Kan du ikke godt finde på noget andet at henvise til, end "dengang jeg blev hentet"!?

Lidt senere:

Ritter: Det er ligesom her i kommentatorboksen, her er vi også en blanding af unge og ældre.
Rolf: Jeg synes ikke, at du virker så ung, når vi er ude på bakkerne!
Ritter: ........................................ Nej, der ældes jeg hurtigt......... Men når vi står af cyklerne er jeg ung igen!

Åh, hvordan skal vi dog klare os uden de to, når Touren slutter om 1½ uge?;o)

1 kommentar:

  1. Jeg så kun Tour da jeg boede sammen med min ekskæreste, som så det - og de kommer virkelig med nogle morsomme udtalelser :D

    SvarSlet