Sider

onsdag den 1. april 2009

Ride4fun DustCup, 1. afdeling.

Så nåede vi årets første officielle forårsdag: 1. afdeling af DustCup!:o)
Vejret var perfekt, solskin, 10-12 grader og ingen mudrede spor!

Jeg besluttede mig for at starte ned i box 6, i stedet for i box 2, hvor de fleste andre kvinder startede. Da jeg ikke kunne finde Rasmus, min sædvanlige makker, stillede jeg mig sammen med Straarup i stedet, men det blev en kort fornøjelse - lige så snart starten gik, var han den der var smuttet. Ruten startede med et langt grusstykke inden vi svingede ind på noget singletrack. Vi kørte ret langsomt, og der var meget kø - på et tidspunkt stod vi helt stille, og det var først da der var gået 16 (!) minutter kom der lidt gang i rækken, så man kunne køre uden konstante stop.

Jeg havde lagt mærke til at Anne var bag mig, og jeg besluttede at hun skulle forblive der. På 1. omgang lykkedes det meget godt, på nedkørslerne og singletrack´et trak jeg lidt fra, men på bakkerne og grusstykkerne (som der var en del af) kom hun op igen.
Da vi nåede ud på anden omgang lå hun og trak lidt, da der kom en 3. rytter imelelm os. uheldigvis for mig kørte han ikke særlig hurtigt, så jeg kunne lige så stille se Anne forsvinde foran mig, uden at kunne gøre noget. Da vi så nåede planke-broen besluttede han sig for at stoppe, hvilket resulterede i at jeg kørte lige ind i ham, styrtede ned i mudderet (det eneste på hele ruten - typisk), slog knæet ned i en træstub og definitivt måtte sige farvel til Anne!

Resten af ruten var hård ved mig, dels havde jeg ondt i knæet og dels havde jeg mistet mit flow. Efter nogle forkølede forsøg på at hænge på Skakke og Casper O., nåede jeg endelig målet efter 1 time og 7 minutter - langsomt nok til at slippe for en omgang mere, men 2 minutter senere end Anne!:o)

DustCup er blevet opgraderet så i stedet for at fylde sig med unævnelige mængder roulade kunne man nu købe lækker, varm mad. Jeg fik ikke lige fat i hvilket firka det var, men det var super lækkert og jeg håber at det gentager sig næste gang!

Det var helt fantastisk at hygge med Hustlerne - Senior endte endda på podiet, så tillykke med det! - Som Palle sagde, så er det sådan nogle stunder der gør det hele værd. Alle turene i mudder, regnvejr, sne og med frosne tæer er glemt når man står der i skoven, udmattet og glad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar