Sider

fredag den 13. juli 2012

Kanelsnegls-kage fra Himlen!

Manden jeg har lige været en smuttur i sommerhus sammen med mine forældre og min ene søster+mand+børn. Så hvad var mere oplagt, end lige at bage en kage hjemmefra, som vi kunne smovse når vi var kommet derop? Den var i hvert fald et hit!


Jeg fandt denne opskrift på en amerikansk madblog, og efter at have justeret den lidt, så bagte jeg denne version. Er I SÅ færdige den er god - og tuuuusind gange nemmere end at lave almindelige kanelsnegle!

Dej:
420 g mel
½ tsk. salt
150 g. rørsukker
4 tsk. bagepulver
3 tsk vanilliesukker
2 æg
3½ dl. kærnemælk
1,25 dl smeltet smør

Kanelfyld:
250 g. blødt smør
220 g. brun farin
2 spsk. mel
1½ spsk. Kanel

Glasur:
Flormelis
Kakao
Vand

Bland alle de tørre ingredienser til dejen, og rør dem herefter sammen med æg og kærnemælk. Til sidst røres det smeltede smør i. Kom dejen i en smurt+melet 22x33 cm. form.

Rør alle ingredienserne til kanelfyldet sammen, og kom klumper af det ned i dejen (spsk.-størrelse). Brug håndtaget på skeen til at røre dej og kanelfyld lidt sammen, så du får en marmoreret kage.



Bag kagen i ca. 35 min. v. 175 grader (eller indtil du kan stikke en kniv i, og trække den op ren). Lad kagen køle lidt af, inden du giver den glasur.


5 kommentarer:

  1. Det var den også - og så er den også nem og hurtig, så det bliver helt klart en klassiker her hjemme!:o)

    SvarSlet
  2. Super lækker, men den er godt nok fed :-)

    SvarSlet
  3. Ja, det er den - men jeg har nu heller aldrig været fan af slanke-kager.:oD

    SvarSlet
  4. Det fucking rigtigt hvad charlotte siger fuck.

    SvarSlet