Sider

søndag den 11. december 2011

Ristorante Carino

I fredags var kæresten og jeg ude at spise på Ristorante Carino, som ligger i en sidegade til Istedgade. Det var en del af min adventsgave fra 1. søndag i advent, men det var blevet udskudt lidt, pga. det dårlige vejr den pågældende søndag.


Restaurenten ligger i hyggelige lokaler, og selvom der var et større selskab kunne man sagtens sidde og snakke stille og roligt - dejligt, for jeg hader 'larmende' restauranter.
Vi besluttede os begge for at tage husets 4-retters menu, som var på 50% tilbud til 268 kr.
Den bestod af:

Bruschetta
Brød med mozzarella, frisk tomat, løg, hvidløg, basilikum og olivenolie.

Ravioli al formaggio
Ost ravioli tomatsauce og pesto.

Medalioni al misto bosco tartufato
Medaljoner af oksemørbrad med champignon og blandede svampe i flødetrøffelsauce.

Tiramisú
Italiensk dessert med kaffe likør, mascarponeost og savoiardi biscuits.

Jeg byttede dog Tiramisu'en ud med blandet is, og kæresten aftalte at bytte den ud med en ostetallerken, mod at betale differencen på de to desserter.

De første 3 retter var SÅ gode! Er du gal, det ad bare lige i skabet, og var helt perfekte. De var som beskrevet i kortet, og alting var perfekt tilberedt. Hvis dog bare vi havde valgt at holde der...

Desserterne var nemlig en helt anden kategori. Min dessert bestod af 2 kugler is; vanilje og chokolade. Vaniljeisen smagte dejligt, men chokoladeisen derimod var krystaliseret (seriøst, man kunne høre når jeg knasede!) og kedelig i smagen.

Kærestens ostetallerken var okay, omend jeg synes det var en lidt fesen omgang ift. udvalg og størrelse.
Vi blev desuden fælt skuffede da vi fik regningen. De havde nemlig ikke blot bonnet os for differencen på desserterne, men taget hele ostetallerkenens pris oveni menuprisen, altså 268+110 for Kærestens mad.

Restauranter der ikke overholder aftaler og får tingene til at ske, ryger meget hurtigt, meget langt ned i min bog, så på trods af at de første 3 retter var helt formidable, så gør dessertoplevelsen (både smag og dobbelt-pris) at det ikke bliver en restaurant vi besøger igen. Ærgerligt, men når der findes så mange gode steder, så er der ingen grund til at blive ved med at besøge de tvivlsomme.

Næste gang vi skal prøve en ny, så bliver det Ristorante Big Due - vi kørte forbi forleden, og den ser i hvert fald hyggelig ud.:o)

1 kommentar:

  1. Tag på restaurant maven i skt nicolajs kirke - helt genialt! Eller på nyåbnede Retour tæt på det kongelige teater! Det er kvalitet!
    Kh Astrid

    SvarSlet