Sider

fredag den 23. december 2011

Lidt ekstra konfekt.

Så forbarmede jeg mig alligevel over Kæresten, som jo skal på døgnvagt startende i morgen tidlig.
Han stod nemlig der med lange øjne og sagde "kan jeg også tage noget konfekt med?". Jeg smuttede derfor i Brugsen og købte ind til en konfektroulade (orkede nemlig ikke noget med en masse arbejde i).


Du skal bruge:
1 rulle marcipan (400-500 g)
200 g. nougat
200 g. mørk chokolade
Pynt (jeg ristede nogle mandelflager)

Rul marcipanen ud i en rektangel imellem to stykker bagepapir. Gør det samme med nougaten, men den skal være lidt mindre end marcipanen. Vend nougaten over på og rul det stramt sammen. Skær enderne af så de bliver jævne (og spis resterne:oD)


Smelt chokoladen og hæld den over rouladen (stadig på bagepapiret). Jeg plejer at tage et par engangs-latexhandsker på og fordele det godt. Tag hele rouladen over på et rent stykke bagepapir, drys med pynt og lad det stivne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar