Sider

tirsdag den 15. september 2009

Den 1. udrykning = kage!

I går startede jeg min 3. praktikperiode med en nattevagt. Jeg er egentlig sat på et fast hold, men da den ene af dem var syg, kom jeg til at køre med 2 behandlere, som jeg ikke har kørt med før. Vi havde det rigtig hyggeligt sammen, og jeg får sat dem ind i hvor langt jeg er nået, og at jeg bl.a. ikke har kørt min første kørsel 1 endnu (som chauffør, altså).
Efter et par timer, hvor vi er på vej ud til en ikke-akut patient, bliver vi omdisponeret: vagtcentralen har en patient med voldsomme brystsmerter og vi er den nærmeste vogn.

Da Behandleren allerede sidder bag rattet, er det med lige dele lettelse og skuffelse at jeg invendigt konstaterer, at det så heller ikke bliver denne gang , jeg skal køre udrykningen.
Stor var min overraskelse derfor, da hun - efter lige at have vendt bilen - hopper ud og siger "Du kører - vi skal da have kage". (Det er kutyme at give kage til bilen, når man har kørt sin første 1´er, haft sin første fødsel osv.).

Jeg sætter mig over på chaufførsædet, slår udrykningen til og giver den fuld gas - vi var ca 8-10 km. væk, så der blev kørt over en del røde lys, sneget forbi folk der i panik drejer ud foran en og suset afsted på de store, lige veje! Da vi nåede frem havde jeg så meget adrenalin pumpende rundt i kroppen, at jeg rystede og jeg var så glad for at det var gået super godt, at jeg et øjeblik glemte, at det altså er nu vi skal ind til patienten!;o)

Da vi skulle lette fra stedet igen, kunne jeg simpelthen ikke huske hvor det var vi var henne, for jeg havde slet ikke været fokuseret på det, da vi kom. - Det var først da vi nåede ud til en stor vej, jeg kunne genkende det igen!
Efter jeg havde kørt en forsigtig 1´er til hospitalet (forsigtig, da det er ret ubehageligt for patienten, hvis det er alt for vildt - og farligt for Behandleren som ofte står op deromme) og vi afsluttede turen satte vi næsen hjemefter. Da konceptet "Døgnbager" ikke er slået igennem her i Danmark, besluttede vi at runde McD, hvor det blev til udryknings-is i stedet!

Jeg kan simpelthen leve højt på den tur meget længe - det gik nemlig rigtig godt og jeg fik næsten gjort alle de rigtige ting. Gad vide om man nogensinde kan blive træt af at køre 1´ere?:oD

Ingen kommentarer:

Send en kommentar